O nama

Europski socijalni fond ESF

Programsko razdoblje 2007. – 2013.

Europski socijalni fond (strukturni fond – instrument kohezijske politike) kao financijski alat usmjeren smanjivanju razlika u razvoju država članica EU te ima za cilj stalni rast stope zapošljavanja, održivi razvitak zemlje te jačanje gospodarskog potencijala i socijalne kohezije. Republici Hrvatskoj je dostupan od 1. srpnja 2013. godine. U razdoblju 2007.-2013. na snazi je Operativni program Razvoj ljudskih potencijala 2007.-2013.

Sektori obuhvaćani financiranjem kroz ESF su zapošljavanje, obrazovanje i socijalna uključenost, jačanje organizacija civilnog društva i promocija socijalnog dijaloga.

Financijska sredstva iz Europskog socijalnog fonda dodijeljena za OP RLJP za polugodišnje razdoblje (1.7. 2013.– 31.12. 2013.) iznosila su 70.588.239,00 eura.

Upravljačko tijelo OP RLJP 2007. – 2013. je Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava/Uprava za koordinaciju programa i projekata EU u području rada i socijalne sigurnosti, te je krajnje odgovorno za upravljanje i provedbu OP-a u skladu s propisima EU.

Posrednička tijela prve razine su: Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta, Ministarstvo socijalne politike i mladih, te Ured za udruge Vlade RH.

Posrednička tijela druge razine su: Hrvatski zavod za zapošljavanje, Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, te Nacionalna zaklada za razvoj civilnog društva.

OP RLJP predstavlja nastavak i nadogradnju (proširenje aktivnosti i potencijalnih korisnika) IPA prioriteta iz prethodnog razdoblja.

Obuhvaća slijedeće prioritete ulaganja:

  • Prioritet 1. Poticanje pristupa održivom zapošljavanju i prilagodljivosti radne snage
  • Prioritet 2. Jačanje socijalnog uključivanja skupina s posebnim potrebama i skupina u nepovoljnom položaju
  • Prioritet 3. Jačanje ljudskog kapitala u obrazovanju te istraživanju i razvoju
  • Prioritet 4. Tehnička pomoć
  • Prioritet 5. Jačanje uloge civilnog društva u svrhu boljeg upravljanja

Programsko razdoblje 2014.- 2020.

Hrvatska Vlada je na sjednici održanoj 29. kolovoza 2013. godine donijela Odluku o operativnim programima za financijsko razdoblje Europske unije 2014.- 2020. u Republici Hrvatskoj i tijelima zaduženima za njihovu pripremu.

Osnova za korištenje fondova EU-a u novom proračunskom razdoblju 2014.-2020. su programski dokumenti:

  • Partnerski sporazum
  • Operativni program „Konkurentnost i kohezija” 2014.-2020.
  • Operativni program „Učinkoviti ljudski potencijali” 2014.-2020.

Operativnim programima se definiraju prioritetne osi, investicijski prioriteti i specifični ciljevi vezani uz investicijske prioritete koji će se financirati iz Europskog socijalnog fonda.

Operativni program Učinkoviti ljudski potencijali sadržavaju slijedeće prioritete ulaganja:

PRIORITETNA OS 1. VISOKA ZAPOŠLJIVOST I MOBILNOST RADNE SNAGE

Podudara se s tematskim ciljem 8: Promicanje održivog i kvalitetnog zapošljavanja i podrška mobilnosti radne snage

Investicijski prioritet 8.4. Pristup zapošljavanju za osobe koje traže posao i neaktivne osobe, uključujući one koji su dugotrajno nezaposleni i one koji su daleko od tržišta rada, kao i provedbom lokalnih inicijativa za zapošljavanje i potpore za mobilnost radne snage

Investicijski prioritet 8.5. Održiva integracija mladih na tržište rada, posebno onih koji nisu zaposleni, ne obrazuju se niti osposobljavaju, uključujući mlade koji su izloženi riziku od socijalne isključenosti i mlade iz marginaliziranih zajednica, uključujući provedbom Jamstva za mlade

Investicijski prioritet 8.11. Modernizacija i osnaživanje institucija tržišta rada, uključujući aktivnosti jačanja prekogranične mobilnosti radne snage

PRIORITETNA OS 2. SOCIJALNO UKLJUČIVANJE

Podudara se s tematskim ciljem 9: Promicanje socijalne uključenosti, borba protiv siromaštva i svake diskriminacije

Investicijski prioritet 9.4. Aktivna uključenost, s ciljem promicanja jednakih mogućnosti i aktivnog sudjelovanja te poboljšanja zapošljivosti

Investicijski prioritet 9.7. Poboljšanje pristupa održivim, pristupačnim i visokokvalitetnim uslugama, uključujući usluge zdravstvene skrbi i socijalne usluge od općeg interesa

Investicijski prioritet 9.8. Promicanje socijalnog poduzetništva i strukovne integracije u socijalnim poduzećima te socijalne ekonomije i ekonomije solidarnosti radi olakšavanja pristupa zapošljavanju

PRIORITETNA OS 3. KVALITETNI SUSTAVI OBRAZOVANJA I CJELOŽIVOTNOG UČENJA

Podudara se s tematskim ciljem 10: Ulaganje u obrazovanje, osposobljavanje i strukovno obrazovanje za vještine i cjeloživotno učenje

Investicijski prioritet 10.2. Poboljšanje kvalitete, učinkovitosti i pristupa tercijarnom i ekvivalentnom obrazovanju s ciljem povećanja razine sudjelovanja i postignuća, posebno za skupine u nepovoljnom položaju

Investicijski prioritet 10.3. Poboljšanje jednakog pristupa cjeloživotnom učenju za sve dobne skupine u formalnom, neformalnom i informalnom okruženju, unapređenje znanja, vještina i kompetencija radne snage te promicanje fleksibilnih načina učenja, između ostalog profesionalnim savjetovanjem i potvrđivanjem stečenih kompetencija

Investicijski prioritet 10.4. Poboljšanje značaja obrazovnih sustava i sustava osposobljavanja za tržište rada, olakšavanje prijelaza iz škole na posao i jačanje kvalitete sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja, između ostalog mehanizmima za predviđanje vještina, prilagodbom nastavnih planova i programa te uvođenjem i razvojem sustava učenja koji se temelje na radu, uključujući dualne sustave učenja i programe naukovanja

PRIORITETNA OS 4. PAMETNA ADMINISTRACIJA

Podudara se s tematskim ciljem 11: Jačanje institucionalnih kapaciteta javnih tijela i zainteresiranih strana te učinkovite javne uprave

Investicijski prioritet 11.1. Ulaganje u institucionalne kapacitete i učinkovitost javne uprave, javnih usluga i sudstva na nacionalnoj, regionalnoj i lokalnoj razini s ciljem reformiranja, kvalitetnije regulacije i dobrog upravljanja

Investicijski prioritet 11.2. Izgradnja kapaciteta za sve dionike, uključujući obrazovanje, cjeloživotno učenje, osposobljavanje te zapošljavanje i socijalne politike, uključujući korištenje sektorskih i teritorijalnih pogodbi s ciljem omogućavanja reformi na nacionalnoj, regionalnoj i lokalnoj razini